İstanbul Şişli Şubemiz, İstanbul Tabip Odası ve Genel-İş Sendikası, Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşanan yemek sorununun çözülmemesini protesto etmek amacıyla yemekhane boykotu yaparak, simit dağıttı.
Hastane çalışanlarına dağıtılan ve yapılan anket sonuçlarının açıklandığı bildiride, şu ifadelere yer verildi: “Hastanemizin bölünmesi ile başlayan sorunlarla baş etmeye çalışırken en başından beri adaletsiz olan performans sistemi önce cebimizi, yani mutfağımıza giren yemeğimizi hedef aldı. Hastanede yediğimiz yemek çeşidi ise önce beş çeşitten dört çeşide, şimdi de dört çeşitten üç çeşide düşürüldü. Yediğimiz yemekler miktar olarak az, besin niteliği ve çeşitliliği açısından da yeterli değil. Bizler 24 saat boyunca hizmet verdiğimiz hastanemizde DOYMUYORUZ- KÖTÜ YEMEK yemek zorunda bırakılıyoruz. Sağlık emekçileri ile yaptığımız anket sonuçları çalışanların çoğunun benzer fikirde olduğu yönünde. Güvenli ve sağlıklı koşullarda çalışmanın en temel gerekliliklerinden biri olan yemek hakkımızı talep ediyoruz. Bu durumu daha ne kadar duymazdan ve görmezden geleceksiniz? Sağlık emekçileri ile yaptığımız ankete göre:
Sağlık emekçilerinin;
%87.5’u yemek porsiyonlarını doyurucu bulmuyor.
%84,5’u yemeklerin lezzet ve kalitesini yeterli bulmuyor.
% 87,5’u yemek çeşitliliği ve uyumunu yeterli bulmuyor.
%38’i yemekhanede çalışan personelin temizlik ve hijyen kalitesini yeterli bulmuyor.
%43,5’u tabldot, tabak, çatal, bıçak ve kaşıkların temizlik ve hijyenini yeterli bulmuyor.
% 36,5 u yemek sunumu ve servisinde aksaklık olduğunu düşünüyor.
Görünüş %59.5 Memnun değil
Yağ %62 Memnun değil
Lezzet %65 Memnun değil
Sıcaklık %57 Memnun değil
Tuz %33 Memnun değil
Koku %42 Memnun değil
Kıvam %57 Memnun değil
Baharatlar %42 Memnun değil
Yapılan her görüşmede yapıcı konuştuğunu ifade eden hastane yönetimi çözüm ile ilgili somut hiçbir adım atmıyor. Son olarak da yemek kartı olmayanlara yemek vermeme uygulaması başladı. Kartımız olmayınca yemek yiyemiyoruz ama çalıştırılıyoruz. Sağlık çalışanları robot değil, unutmak en insani şeylerden biri. İstanbul’un diğer hastanelerinde böyle bir uygulama yokken neden bizler bu uygulamaya maruz kalıyoruz? Denetim nedeniyle olduğu öne sürülüyor, ancak denetim sadece Şişli Etfal Hastanesi için mi geçerli? Aksaklıkları çalışanları mağdur etmeden çözmenin yolu yok mu? Hastane yönetiminin en temel hakkımız olan beslenme hakkına dair yaşanan sorunları çözmekle yükümlü olduğunu düşünüyoruz.
Bizler sağlık çalışanları olarak TALEPLERİMİZİ sıralıyoruz;
- Sağlıklı ve hijyenik koşullarda yemek talep ediyoruz.
- En az 4 çeşit ve doyurucu yemek istiyoruz, sofradan doyarak kalkmak istiyoruz.
- Farklılıklarımız göz önüne alınarak vejeteryan sağlık çalışanlarının yemek tercihlerinin dikkate alınmasını istiyoruz.
- Yemekler arasındaki uyumun ve besin dengesinin sağlık hizmeti gibi önemli ve dikkat gerektiren bir hizmet veren bir kuruma uygun hale getirilmesini talep ediyoruz. (Örneğin karbonhidrat ağırlıklı besinlerden oluşan yemek istemiyoruz)
- Yeni yapılacak ihalenin önerilerimiz üstünden şekillenmesini talep ediyor ve bu konunun takipçisi olacağımızın altını çiziyoruz.”