MANİSA; RUH SAĞLIĞINDA BİR İNSANLIK DRAMI YAŞANIYOR…

Facebook
Twitter
WhatsApp

BU DRAMA VİCDANI OLAN HİÇ BİR SAĞLIK EMEKÇİSİ SES’SİZ KALAMAZDI… 

SES’SİZ KALMIYORUZ…

BİR ADIM ÖNE ÇIKIYORUZ… 

HASTALARIMIZA VE İŞ ORTAMIMIZA SAHİP ÇIKIYORUZ. 

SES’SİZLERİN SES’İ OLUYORUZ. 

            Ruh Sağlığı ve Hastalıkları hastanesinde her geçen gün yeni bir olay, yeni bir sorunla karşılaşılıyor. Yıllardan bu yana 12 ayrı ile hizmet vermekle övünen, bölge hastanesi olduğu belirtilen hastane yaşananlar artık yeter dedirtecek niteliktedir.

Fiziki koşulların ve güvenlik önlemlerinin yetersizliği sebebiyle çok fazla sorun yaşanmaktadır.  Bu sorunlar yıllardır ruhsagligiaciklamahem sendikamız, hem sağlık çalışanları hem de hasta yakınlarınca dile getirilmesine rağmen en küçük bir düzelme görülmemiştir.   

YETER ARTIK…

SORUYORUZ: Bu sorunları fark edip çözüm üretmeniz için “can kaybı” mı yaşanması gerekiyor?

Bizler sağlık emekçileriyiz.

Biz işimizi vicdanımızla yaparız. İşte bu nedenle hem kendi çalışma koşullarımız hem de hastalarımızın tedavi alma şartlarının insani olması için mücadele ediyoruz.   

            SORUYORUZ: Bir yakınımız hastalandığında bu hastanenin sorunlu servislerinde yatmasına gönül rahatlığıyla onay verir misiniz? Biz sağlık çalışanlarının vicdanı buna hayır diyor.Bizim vicdanımız bu insanlık dışı koşullarda hizmet vermeye izin vermiyor. Bu sebeple bizler basın açıklaması için bir araya geldik.

 ÇÜNKÜ; 

 Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki;  

Hasta odaları en fazla 2 kişilik olmalıdır.  

Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

Hasta odaları 10’ar kişilik , koridorda ve aralarda hastalar yatmaktadır. Zaman zamanda iki kişi bir yatakta veya masa üstünde yatmaktadır:  

 

Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki; 

Her 4 yatağa en az bir hijyenik tuvalet ve lavabo olmalıdır.  

 Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

20-25 hastaya bir sağlıksız tuvaletler düşmektedir. 

 

 Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki;  

Her 8 kişiye bir banyo düşmesi gerekiyor. 

Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

20 hastaya bir banyo düşmekte ve fiziki koşulları kabul edilebilir değildir.  

 

Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki;  

Havalandırması yeterli olmalı ve doğal aydınlanma bulunmalıdır. 

Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

    Servis içine kokudan ve maske takmadan girilememekte, hasta yoğunluğunda bu daha da artmaktadır. Kimi servislerde dışarı açılan pencere dahi bulunmamaktadır. Hastaların günlerini geçirdiği servise gece nöbetçi arkadaşlarımız kokudan dolayı servise girmekte zorlanmaktadır.  

 

Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki;  

Odalarda kişisel kullanım için dolap ve etejer bulunmalıdır.  

 Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

Pek çok hastanın bir dolabı bile yoktur.  

 

 Sağlık Bakanlığı “Hastane Hizmet Kalite Standartları” derki;  

Tavan tek parça olmalı, tavana monte tesisat emniyetli ve gizli olmalı, pencereler yarı açık yada açılamaz olmalıdır.  

Oysa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesinde; 

Bunlar zaten hastane için çok ütopiktir.  

Hemen her gün bir hasta veya sağlık çalışanında fiziksel koşulların uygunsuz olması koşularından dolayı can güvenliği sorunu yaşanmaktadır. Demir sandalyelerle sağlık çalışanlarına saldırılması, kırılabilir camlarla hastaların birbirini yaralaması, Xray cihazından yoksun olduğu için hastaneye silah ve bıçakla girilebilmesi.olağan bir hal almıştır.

            Kolayca halledilebilecek bu problemlerin giderilebilmesi için birilerini yaralanması bile hastane yönetimi için “yaşananlara bakılırsa” yeterli değildir. İlla ölümü gerekmektedir.

Sağlık çalışanlarının tuvalette giyindiği, yoğun servislerdeki kokudan tedavi bile yapılamayan, hastaların iç içe yattığı, güvenliğimizin pamuk ipliğine bağlı olduğu, bu drama bir son verelim.

            Sendikamız SES hem hizmetten yararlanın hem de hizmeti veren sağlık emekçilerinin güvenilir, nitelikli sağlık hizmeti koşullarından yararlanabilmesi için mücadele etmektedir.

Yaşanan sorunların çözümünde bizim de söyleyecek sözlerimiz var. Sağlık Bakanlığının kendi hazırladığı Hastane Hizmet Kalite Standartları yönetmeliğini hiçe sayan hastane yönetimini ve tüm sorumluları çözüm için göreve davet ediyoruz.

Sorunlarımızı ayrıntısıyla toparladığımız raporumuzu da başta Genel Sekreterliğe, Sağlık Bakanlığına, Meclise sunacağız, Basınla da paylaşacağız.

 

SES MANİSA ŞUBE BAŞKANI Serpil DENİZ.

   İŞYERİ TEMSİLCİSİ Ümmüşah TÜZEN

 

İLETİŞİM: SES – Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası
Çankaya, Kızılay, Necatibey Cad. No:82 D: 4, 06420 Ankara Telefon: (0312) 232 61 22 e-Posta: [email protected]